Eddig teljesen elkerülte a figyelmemet, hogy még idén tavasszal a Red Bull és a Friendly Digital Advertising előállt egy interaktív videós kampánnyal. A dolog lényege, hogy az egyes helyzetekben meg kell találni a Red Bullt. Hát igen. Ennyi.
A legnagyobb gondom a reklámmal annyi: nem rossz. Tényleg, ez a reklám nem buta, jól határolja körül a célcsoportot (többnyire), a koncepció teljesen tiszta. Sikerben sincs hiány: eddig 76.000 megtekintést ért el, 25.000-en végig is játszották, ez alapvetően nem vészes. Persze nem mérhető olyanokhoz, mint a T-Home vírusa, de elviselhető.
A készítők, jó ügynökséghez híven, tartották magukat a megbízáshoz, semmi kockázatos ötlettel nem álltak elő, ami esetleg a prezentáción magyarázkodást indukálhatott volna. Keresd meg a terméket a képen.
De mennyivel jobb lett volna az egész, ha nem a terméket kell megtalálni. A koncepció valami ilyesmi lehetett, hogy a Red Bull-tól okos, fitt, éber leszel. Akkor miért nem ez történik? Ha mondjuk segítene kidumálni magad a puskázásnál? Vagy kikerülni a reptéri ellenőrzést? Vagy felemelni a súlyt az edzőteremben?
Karakterek tekintetében sem vitték túlzásba a dolgot. Vajon a Red Bull fogyasztói egy egyetemista lányban ismernek magukra, aki esténként a Red Bull rendezvényeire jár? Vagy egy wakeboard-os vagányban? Értem én ezt a két légy dolgot (ha már reklámozunk, akkor népszerűsítsük a Red Bull rendezvényeit is, ráadásul helyszínt sem kell bérelni), de talán nem az a szokásos befejezése egy ZH napnak. Pedig mennyire könnyű lett volna lecsapni a "bulizd végig az éjszakát" labdát!
Na mindegy, azért érdemes megnézni a videót. Tanulságosnak tényleg tanulságos.