HTML

Kedvelés

Friss topikok

  • CSHK: A kampány egyébként zseniális! :) (2010.12.23. 21:11) Visszatérés
  • CSHK: @The Lone Gunman: Nekem a szürkemarha hiányzott... Gondolom az esetleges asszociációk miatt nem vá... (2010.12.23. 21:03) World of Potentials
  • The Lone Gunman: A Twanta-t is érdemes kipróbálni, Orbán Viktornak egy üveg vodkát javasol, Julian Assange nevében ... (2010.12.23. 20:51) Karácsonyi Like
  • ad-renalin: @I Am Online: Ugyan már, semmi baj. :) (2010.08.26. 13:33) Interaktív magyar módra
  • I Am Online: Bal oldalon megjelenik egy hangjegy, aminek egy légycsapó a feje. És most veszem észre, a jobb ol... (2010.08.25. 15:52) 2 in 1 rádió

2010.08.23. 15:55 I Am Online

Nem csak banner van...

Címkék: marketing online marketing interaktív alternatív flash játék interactive media

Az online marketing nehéz dolog. Mindenki online nyomul, mindenkinek van honlapja, AdWords kampánya, blogja, Facebook oldala, Twitter feedje. Persze ez nem annyira meglepő, az interneten egyszerűen minden vagy reklám, vagy reklámfelület. Ahogy minden médiumon.

Ennek megfelelően a legtöbb cég úgy is használja az internetet, mint a többi médiumot. A hagyományos online hirdetések éppen csak a felszínét karcolgatják az internetben rejlő lehetőségeknek. Ez persze nem baj. Vannak olyan célok, amiket így is kell elérni. Így lehet könnyedén információkat közölni egy termékről, ráadásul nem is keveset, és így lehet elérni azokat a vásárlókat, akikben már megvan az érdeklődés magva.

Mitől is más az internet, mint a többi médium? Attól, hogy interaktív. Hogy a néző előtt van egy egér és egy billentyűzet. Ezt persze lehet a klasszikus módon használni: rávesszük, hogy kattintson az egerével egy hirdetésre. Vagy lehet kreatívan.

Az alábbi néhány kampány ezt teszi.

Talán az egyik legjobb a kategóriában a Simfonica Nacional de Columbia (Kolumbiai Nemzeti Szimfonikusok) kampánya, melynek célja, hogy a fiatalabb generációt meggyőzze, szeretik a klasszikus zenét.

 

 

 

 

 

 

 

 

Az American Legacy Foundation kicsit klasszikusabb megoldásokat követ, ők az interaktivitást flash játékokban közvetíti. Az alábbi egy példa ezek közül. A játékon kívül mindenképpen érdemes az egész koncepciót látni: kitaláltak egy üvegbe forgatott nyalókákat forgalmazó céget (Shards O' Glass), hozzájuk hasonlítják a képmutató dohánygyárakat. Átható cinizmusukat olyan következetességgel közvetítik, hogy azt már csak nézni is jó. És közben a koncepció egy pillanatra sem veszik el. Íme:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És hogy a magyarok se maradjanak ki a merítésből, itt van a Leszarom termékcsaládot népszerűsítő játék. Az üzenet elég világos, és ugyanolyan jól átjön a játékból, mint az egész online stratégiából: ha felhúz a főnök, vagy a járókelők nem térnek ki elég gyorsan az utcán, esetleg beléd csap a villám, dobj be egy Leszarom tablettát. A világ ugyan nem lesz tőle jobb hely, de ez ne érdekeljen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iamonline.blog.hu/api/trackback/id/tr682241490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása