HTML

Kedvelés

Friss topikok

  • CSHK: A kampány egyébként zseniális! :) (2010.12.23. 21:11) Visszatérés
  • CSHK: @The Lone Gunman: Nekem a szürkemarha hiányzott... Gondolom az esetleges asszociációk miatt nem vá... (2010.12.23. 21:03) World of Potentials
  • The Lone Gunman: A Twanta-t is érdemes kipróbálni, Orbán Viktornak egy üveg vodkát javasol, Julian Assange nevében ... (2010.12.23. 20:51) Karácsonyi Like
  • ad-renalin: @I Am Online: Ugyan már, semmi baj. :) (2010.08.26. 13:33) Interaktív magyar módra
  • I Am Online: Bal oldalon megjelenik egy hangjegy, aminek egy légycsapó a feje. És most veszem észre, a jobb ol... (2010.08.25. 15:52) 2 in 1 rádió

2010.08.18. 18:10 I Am Online

Choose Your Destiny!

Címkék: youtube gerilla marketing interaktív vírus marketing közösségi média social media

Az egyszerű vírus videózás egy kicsit megállt az utóbbi időben. Az emberek elkezdték észrevenni, miről is van szó, és elkezdett itt is bekapcsolni a „Ne akarj nekem semmit eladni” reflex. Plusz, egyszerűen mindenki unja már a sablon vírusvideókat. Persze mindig van egy jól kitalált Bikicsunáj, ami fel-felüti a fejét, de a jelek szerint a közösségi média interaktivitásában edződött néző már egy kicsit többet szeretne.

A Youtube valahogy mindig kilógott a social media kategóriából, mert, bár közösségi, vagyis bárki feltölthet, hozzászólhat, stb., de megőrizte a TV-től örökölt „mondom-figyelsz” jellegét. Már jó ideje elérhetők a Youtube interaktív funkciói, mégis viszonylag kevés üzleti kihasználását láttam eddig. Amiket láttam, azok viszont nagyon ötletesek. Éppen ezért, ennek a bejegyzésemnek nincs egyéb célja, mint hogy felhívjam a figyelmet: új lehetőségeink vannak, lehet őket reklámozásra, vírusgenerálásra használni!

 

A legrégebbi ilyen megoldás, amivel találkoztam (és, gyanítom mindenki más is), az a BooneOakley ügynökség honlapja, ami egész egyszerűen a Youtube-on van. Ennyi. A saját honlapjukra tévedő látogatókat is ide irányítják.

 

Aztán itt van egy klasszikus, köszönet a találatért a Adrenalin blog stábjának, az új-zélandi illetőségű Hell Pizza interaktív kalandja. Gyanítom, hogy ez nagyobbat csapott, mint az ezzel egy időben megjelent Domino’s videó (szintén nagy részesedéssel bír Új-Zélandon).


A személyes kedvenceim közé tartozik Mystery Guitarman, vagy a Totally Sketch csapata, akik vérbeli Youtube-osok,  akár csak Chocolate Rain fiú,és nem akarnak mást, mint mint szórakoztatni, és eladni néhány – egyébként nagyon vicces – pólót.

 

 
És, hogy a reklámszakma se érezze magát elhanyagolva, egy próbálkozás a Sanyo gondozásában, ami már azt mutatja, hogy ezt a vonulatot sem fogja kímélni a kreatív ügynökségek teoretizáló hajlama. Mindazonáltal, a kampány átgondoltsága figyelemreméltó, nyilván tényleg aktivizál.

 Ha ismertek még hasonló próbálkozásokat, várom a válaszokat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iamonline.blog.hu/api/trackback/id/tr902231110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása