Az egyszerű vírus videózás egy kicsit megállt az utóbbi időben. Az emberek elkezdték észrevenni, miről is van szó, és elkezdett itt is bekapcsolni a „Ne akarj nekem semmit eladni” reflex. Plusz, egyszerűen mindenki unja már a sablon vírusvideókat. Persze mindig van egy jól kitalált Bikicsunáj, ami fel-felüti a fejét, de a jelek szerint a közösségi média interaktivitásában edződött néző már egy kicsit többet szeretne.
A Youtube valahogy mindig kilógott a social media kategóriából, mert, bár közösségi, vagyis bárki feltölthet, hozzászólhat, stb., de megőrizte a TV-től örökölt „mondom-figyelsz” jellegét. Már jó ideje elérhetők a Youtube interaktív funkciói, mégis viszonylag kevés üzleti kihasználását láttam eddig. Amiket láttam, azok viszont nagyon ötletesek. Éppen ezért, ennek a bejegyzésemnek nincs egyéb célja, mint hogy felhívjam a figyelmet: új lehetőségeink vannak, lehet őket reklámozásra, vírusgenerálásra használni!
A legrégebbi ilyen megoldás, amivel találkoztam (és, gyanítom mindenki más is), az a BooneOakley ügynökség honlapja, ami egész egyszerűen a Youtube-on van. Ennyi. A saját honlapjukra tévedő látogatókat is ide irányítják.
Aztán itt van egy klasszikus, köszönet a találatért a Adrenalin blog stábjának, az új-zélandi illetőségű Hell Pizza interaktív kalandja. Gyanítom, hogy ez nagyobbat csapott, mint az ezzel egy időben megjelent Domino’s videó (szintén nagy részesedéssel bír Új-Zélandon).
A személyes kedvenceim közé tartozik Mystery Guitarman, vagy a Totally Sketch csapata, akik vérbeli Youtube-osok, akár csak Chocolate Rain fiú,és nem akarnak mást, mint mint szórakoztatni, és eladni néhány – egyébként nagyon vicces – pólót.
És, hogy a reklámszakma se érezze magát elhanyagolva, egy próbálkozás a Sanyo gondozásában, ami már azt mutatja, hogy ezt a vonulatot sem fogja kímélni a kreatív ügynökségek teoretizáló hajlama. Mindazonáltal, a kampány átgondoltsága figyelemreméltó, nyilván tényleg aktivizál.
Ha ismertek még hasonló próbálkozásokat, várom a válaszokat!